Podczas Walnego Zebrania Członków Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu w dniu 8 maja 2025 r. Zarząd przedstawił treść Kodeksu Naukowego Środowiska Marketingu po jego aktualizacji. Powstały w 2019 roku Kodeks określa tożsamość marketingu jako nauki oraz wskazuje na najważniejsze wartości i zasady, jakimi kierują się członkowie PNTM.
Obecna treść Kodeksu akcentuje m.in:
  • wykorzystanie oraz wpływ cyfryzacji, IA i innych osiągnięć technologicznych na pracę naukowców, ale także przedsiębiorstwa, konsumentów i zachodzące między nimi relacje,
  • coraz wyraźniejsze różnice międzypokoleniowe i konieczność ich uwzględniania w działaniach marketingowych,
  • odporność naszego środowiska na doraźne interesy i narzucane systemowe wymagania, względem ponadczasowego dążenia do wartości najważniejszych w nauce,
  • interdyscyplinarność marketingu w zakresie czerpania i wspierania dorobku naukowego innych dziedzin i dyscyplin naukowych,
  • potrzebę propagowania zasad zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności wszystkich uczestników rynku,
  • rosnącą pozycję naszych przedstawicieli i ich wkład do coraz większego dorobku naukowego na arenie międzynarodowej,
  • nie tylko gospodarczy, ale też społeczny wymiar nauki o marketingu,
  • jeszcze bardziej niż wcześniej podkreśla rolę więzi międzypokoleniowych i kształcenia młodych kadr naukowców.