Zarząd

Zarząd

dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. nadzw. UEP, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu – Prezes Zarządu

6

Od 1996 roku pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Kierownik Katedry Strategii Marketingowych, opiekun specjalności studiów Komunikacja w biznesie. Od 2013 roku Prodziekan Wydziału Zarządzania. Przewodniczący wydziałowej komisji ds. jakości kształcenia. Główne obszary zainteresowań naukowych to zarządzanie i marketing w sporcie oraz marketing doświadczeń. Autor ponad 100 publikacji z zakresu marketingu relacji, zarządzania marketingowego, marketingu w sporcie, m.in. redaktor naukowy monografii pt. „Marketing imprez biegowych”.  Pomysłodawca i organizator cyklu odbywających się co roku konferencji poświęconych rynkowi biegowemu, od kilku la prowadzi projekt badawczy mający na celu monitoring rynku biegowego w Polsce i na świecie. Współzałożyciel Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, w latach 2013-2017 Członek Zarządu PNTM.

Zainteresowania: biegi długodystansowe, wycieczki górskie, fotografia.

dr hab. Teresa Taranko, prof. nadzw. SGH, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Wiceprezes Zarządu

Od 1 września 2013 kieruje Katedrą Rynku, Marketingu i Jakości w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Związana także z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie od początku jej istnienia. Aktualnie pracuje na etacie profesora w Katedrze Marketingu ALK.

Zainteresowania naukowe: Funkcjonowanie rynku, analiza konkurencji, marketing, strategie produktu i marki, komunikacja marketingowa oraz prawne aspekty marketingu. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych, MBA oraz doktoranckich.

Główne publikacje. Atorka lub współautorka ponad 120 artykułów naukowych i książek o tematyce marketingu, strategii marketingowych  i komunikacji marketingowej, w tym między innymi książki  „Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty”, Wolters Kluwer business, Warszawa 2015, współautorka i redaktor książki zatytułowanej „Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce”, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2015.

Funkcje pełnione na uczelni, działania na rzecz uczelni: W roku akademickim 1992/93 założyła w SGH Studenckie Naukowe Koło Marketingu, które pod jej opieką bardzo aktywnie działa dotychczas. Koło umożliwia studentom zainteresowanym marketingiem pogłębianie swojej wiedzy oraz doskonalenie umiejętności jej aplikacji w praktyce. Domeną Koła są ogólnouczelniane seminaria i konferencje poświęcone wybranym zagadnieniom marketingu. Rozbudzane w studentach SGH zainteresowania marketingiem owocują ich lepszym przygotowaniem do pracy zawodowej oraz doskonalszym warsztatem badawczych. Członek licznych komisji Rektorskich i Dziekańskich w SGH.

Zainteresowania: podróże, jazda na nartach, taniec, fotografia cyfrowa.

dr hab. Agnieszka Żbikowska, prof. UEK, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie – Członek Zarządu

IMG_6760

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, pracuje na Wydziale Zarządzania w Katedrze Marketingu. Prowadzi badania w obszarze marketingu międzynarodowego, szczególnie interesuje się wpływem kultury na działania marketingowe przedsiębiorstw. Drugim ważną sferą zainteresowań naukowych są dla niej public relations i ich wykorzystanie w komunikacji organizacji z otoczeniem. Jest autorką i współautorką ponad 70 publikacji naukowych, w tym m. in. monografii:

  1. Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym, praca zbior. pod red. J.W. Wiktora, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2017,
  2. Żbikowska, Eksport jako form internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, PTE, Kraków 2012,
  3. Żbikowska, Public relations. Strategie firm międzynarodowych w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

Pełni funkcję kierownika Zakładu Marketingu Międzynarodowego w Katedrze Marketingu UEK. Współtworzyła program nowego kierunku studiów licencjackich i magisterskich „Marketing i komunikacja rynkowa” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Była współorganizatorem siedmiu sympozjów naukowych poświęconych marketingowi międzynarodowemu.

Prywatnie jest miłośniczką dobrego jedzenia oraz kryminałów.

dr hab. Magdalena Sobocińska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu – Członek Zarządu

IMG_6758

Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Specjalizuje się w problematyce związanej z funkcjonowaniem rynku kultury, badaniami marketingowymi, zastosowaniem Internetu w marketingu, zachowaniami konsumentów oraz komunikacją marketingową. Autorka i współautorka ponad 160 publikacji naukowych z tego zakresu. Jest pełnomocnikiem Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ds. realizacji ogólnouczelnianych przedmiotów fakultatywnych „Akademia Filmu Polskiego” oraz „Akademia Kina Światowego” oraz autorką koncepcji i opiekunem specjalności „Marketing internetowy i e-commerce”. Była współorganizatorem siedmiu konferencji naukowych z cyklu „Badania Marketingowe”. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie organizacji produkcji mediów cyfrowych w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi, w której prowadzi zajęcia.

Zainteresowania: literatura, film, piosenka aktorska

dr Renata Nestorowicz, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu – Członek Zarządu

RN

Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, na Wydziale Zarządzania, w Katedra Strategii Marketingowych. Od kilkunastu lat prowadzi badania na rynku żywności, w tym głównie żywności ekologicznej i funkcjonalnej. Problematyka tych badań dotyczy zarówno zachowań nabywców na tych rynkach, z drugiej natomiast – komunikacji marketingowej stosowanej przez producentów żywności, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji poprzez opakowanie. Autorka lub współautorka ponad 80 publikacji naukowych, w tym:

  • Nestorowicz, R., 2017, Asymetria wiedzy a aktywność informacyjna konsumentów na rynku produktów żywnościowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań
  • Pilarczyk, B., Nestorowicz, R., 2010, Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa
  • Stefańska, M., Nestorowicz, R. (ed.), 2015, Fair Trade in CSR Strategy of Global Retailers, Palgrave Macmillan, New York.

Funkcje pełnione na uczelni, działania na rzecz uczelni

  • Członek Komisji ds. Promocji Wydziału Zarządzania
  • Kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie Sprzedażą
  • Członek Komitetu organizacyjnego XXVII Zjazdu Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji
  • Współorganizator konferencji z cyklu Rynki Żywnościowe oraz Komunikacja Rynkowa.

Zainteresowania: Lubi czytać, chodzić po górach, pływać.

 

Sekretarz

dr hab. Iwona Olejnik, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

IMG_6765

Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu na Wydziale Zarządzania, w Katedrze Badań Rynku i Usług.
Zajmuje się metodologią badań ilościowych i jakościowych. Prowadzi także badania dotyczące zachowań konsumentów, w szczególności w obszarze problemów zabezpieczenia emerytalnego.
Jest autorką i współautorką około 90 publikacji naukowych, w tym m. in. monografii:
• Zabezpieczenie emerytalne. Modele i determinanty zachowań polskich gospodarstw domowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2016
• Badania jakościowe – metody i zastosowania, Warszawa, CeDeWu, 2013 (współautorzy: M. Kaczmarek, A. Springer)
• Wskaźniki koniunktury finansowej w diagnozowaniu i prognozowaniu rozwoju gospodarki / red. nauk. J. Garczarczyk, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2006 (współautorzy: J. Garczarczyk, M. Mocek, R. Skikiewicz)
Pełni funkcję przewodniczącej Komisji Promocji Wydziału Zarządzania, jest opiekunem SKN Marketingu Multimedialnego. Była współorganizatorem kilku konferencji naukowych. Należy do Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz International Network for Economic Research.
W czasie wolnym lubi podróżować.

 

Skarbnik

dr Edyta Gołąb-Andrzejak, Politechnika Gdańska

EGA

Adiunkt w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Prowadzi badania w zakresie usług hotelarskich i pokolenia Y w kontekście: budowania relacji, satysfakcji i lojalności, zaangażowania klientów, komunikacji marketingowej. Jest autorką i współautorką ponad 40 publikacji naukowych, m.in.:

• E. Gołąb-Andrzejak, Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y, „Handel Wewnętrzny”, 2015, nr 1, s. 110-119.

• E. Gołąb-Andrzejak, Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie „pokolenia Milenium”, „Marketing i Rynek” nr 11/2014, PWE, Warszawa 2014, s. 11-21.

• E. Gołąb-Andrzejak, Sposoby oraz narzędzia podnoszące atrakcyjność imprezy biegowej, red. Z. Waśkowski, [w:] Marketing imprez biegowych, Wyd. Nauk. Bogucki, Poznań 2014

Współorganizatorka siedmiu edycji Naukowych Konferencji Katedr Marketingu Uczelni Technicznych pt. „Marketing w społeczeństwie informacyjnym – MARKET INFO”. Prowadziła działania z zakresu promocji na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Członek Senatu poprzedniej kadencji. Opiekun Naukowego Koła Marketingu „KREATYWNI PG”.

Prywatnie, miłośniczka podróży i poznawania innych kultur

 

Komisja Rewizyjna

dr hab. Radosław Mącik, prof. nadzw. UMCS, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – Przewodniczący Komisji

 

dr hab. Wiesław Ciechomski prof. nadzw. UEP, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pracuje na Wydziale Zarządzania w Katedrze Handlu i Marketingu. Jego zainteresowania naukowe skupiają się na problematyce strategii marketingowych przedsiębiorstw handlowych, koncentracji sektora handlu oraz zarządzania marketingowego firmami i organizacjami non-profit. Jest autorem i współautorem ponad 120 publikacji naukowych, w tym m. in. książek:

  • H. Szulce, J. Chwałek, W. Ciechomski, Ekonomika handlu, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne w Warszawie, 2008.
  • W. Ciechomski, Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2010.
  • W. Ciechomski, R. Romanowski (red.) Marketing oparty na wiedzy w świetle procesów decyzyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2013.
  • W. Ciechomski, R. Romanowski (red.) Marketing terytorialny oparty na wiedzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2013.

Od 2012 roku pełni funkcję członka Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

Zainteresowania pozanaukowe: piłka nożna, narciarstwo.

dr Agnieszka Smalec, Uniwersytet Szczeciński