dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. UEP, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. UEP, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Prezes Zarządu

Pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Dyrektor Instytutu Marketingu.

Inicjator i współzałożyciel Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Członek Zarządu PNTM w latach 2013-2017, a następnie od 2017 roku Prezes Zarządu PNTM.

Główne obszary zainteresowań naukowych to: marketing w sporcie, orientacja marketingowa organizacji non-profit, marketing społecznie odpowiedzialny, marketing relacji, wartość dla klienta, marketing doświadczeń, przywództwo i liderowanie. Autor ponad 100 publikacji z ww. zakresu.

Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Pomysłodawca i organizator cyklu odbywających się co roku konferencji branżowych poświęconych rynkowi imprez biegowych. Organizator licznych akcji charytatywnych, m.in. Misja Tokio Maraton 2020, Wirtualny Kulig, czy Buty na Kilimandżaro. Przewodniczący Rady Fundacji Niesiemy Nadzieję, Przewodniczący Rady Fundacji Nauka Życia. Twórca i koordynator sieci organizacji non-profit, której celem jest integracja NGOs, podejmowanie wspólnych działań oraz dzielenie się zasobami ww. podmiotów.

Zainteresowania: sport, biegi długodystansowe, w tym ukończonych 25 maratonów, wycieczki górskie, wspinaczka, działalność charytatywna, fotografia (plan na emeryturę ).

prof. dr hab. Edyta Rudawska, Uniwersytet Szczeciński

prof. dr hab. Edyta Rudawska, Uniwersytet Szczeciński

V-ce Prezes Zarządu

Pracuje na Uniwersytecie Szczecińskim, gdzie pełni funkcję kierownika Katedry Marketingu. Aktualnie jest profesorem wizytującym w Leeds Beckett University (Wielka Brytania) oraz na University of Vitez (Bośnia i Hercegowina). Pracowała także na stanowisku profesora w Washington College w Stanach Zjednoczonych (2022-2024) oraz jako profesor wizytujący na University of Naples L’Orientale we Włoszech (2023 r.), University of Jaen w Hiszpanii (2018 r.) czy Guangdong University of Foreign Studies w Chinach (2016 r.). Odbywała liczne staże naukowe m.in. na West Georgia University w Stanach Zjednoczonych, Pamukkale University w Turcji, University of Manchester w Wielkiej Brytanii, University of Kelaniya na Sri Lance czy University of Nicossia na Cyprze. Członek Advisory Board w Kotler Impact Poland oraz Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania). Jest także ekspertem w National Committee of Research Guarantors przy Ministrze Edukacji we Włoszech, w NAWA oraz NCN.

Prowadzi badania w obszarze zarządzania relacjami z klientem, lojalności klientów, zarządzania marketingowego i marketingu zrównoważonego. Ostatnio kierowała realizacją międzynarodowego projektu badawczego, finansowany przez NCN w ramach konkursu „Harmonia” pt. Sustainable marketing concept and its implementation in selected European markets – identification of international differences. W 2019 r. otrzymała Nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za znaczące osiągnięcia w zakresie działalności naukowej. Nagrodzona tytułem „Mentor Wydziału” – przyznawanej pracownikowi naukowemu, który w sposób godny reprezentuje Wydział na zewnątrz i stanowi autorytet dla studentów.

dr hab. Agnieszka Żbikowska, prof. UEK, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

dr hab. Agnieszka Żbikowska, prof. UEK, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Członek Zarządu

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, pracuje na Wydziale Zarządzania w Katedrze Marketingu. Prowadzi badania w obszarze marketingu międzynarodowego, szczególnie interesuje się wpływem kultury na działania marketingowe przedsiębiorstw. Drugim ważną sferą zainteresowań naukowych są dla niej public relations i ich wykorzystanie w komunikacji organizacji z otoczeniem. Jest autorką i współautorką ponad 70 publikacji naukowych, w tym m. in. monografii:

  • Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym, praca zbior. pod red. J.W. Wiktora, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2017,
  • Żbikowska, Eksport jako form internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, PTE, Kraków 2012,
  • Żbikowska, Public relations. Strategie firm międzynarodowych w Polsce, PWE, Warszawa 2005.

Pełni funkcję kierownika Zakładu Marketingu Międzynarodowego w Katedrze Marketingu UEK. Współtworzyła program nowego kierunku studiów licencjackich i magisterskich „Marketing i komunikacja rynkowa” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Była współorganizatorem siedmiu sympozjów naukowych poświęconych marketingowi międzynarodowemu.

Prywatnie jest miłośniczką dobrego jedzenia oraz kryminałów.

dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Członek Zarządu

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Szkoły Filmowej w Łodzi. Specjalizuje się w problematyce związanej z funkcjonowaniem sfery kultury, zastosowaniami Internetu w marketingu, badaniami marketingowymi, procesami rozwoju konsumpcji. Autorka i współautorka ponad 230 publikacji z tego zakresu wydanych w formie monografii, rozdziałów w monografiach oraz artykułów. Za pracę doktorską pt. „Zachowania konsumentów na rynku dóbr kultury” otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Monografia habilitacyjna jej autorstwa: „Uwarunkowania i perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w podmiotach sfery kultury” została wyróżniona w konkursie na prace naukowe przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Jest współredaktorką 8 numerów Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2 numerów czasopisma „Zarządzanie w Kulturze” (Uniwersytet Jagielloński), 3 monografii poświęconych problematyce badań marketingowych oraz 2 monografii z serii dotyczącej ekonomicznych, zarządczych i kulturowych wymiarów relacji polsko-czeskich. Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ds. współpracy z Polsko-Czeską Asocjacją Uniwersytetów.

Zainteresowania: literatura, sztuki plastyczne, film, piosenka aktorska.

dr Anna Rogala, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

dr Anna Rogala, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Członek Zarządu

Naukowiec z zacięciem praktycznym. Łączy świat nauki z potrzebami biznesu w ramach działalności doradczej i trenerskiej. Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, w Instytucie Marketingu, w Katedrze Strategii Marketingowych.

W swojej pracy naukowej koncentruje się na zagadnieniach związanych z digitalizacją rynków w kontekście aktywności marketingowych organizacji oraz marketingiem zrównoważonym. Członkini międzynarodowych zespołów badawczych realizujących projekty dotyczące zastosowania sztucznej inteligencji w marketingu, transformacji cyfrowej w odniesieniu do zachowań konsumentów oraz stymulowania zrównoważonych wzorców konsumpcji. Autorka i współautorka ponad 70 publikacji naukowych w tym 3 książek:

· Rogala, A., Nestorowicz, R., Jerzyk E. (ed.), 2024, Internet of Things in the food industry: challenges and opportunities for the Internet of Food Things, Routledge.

· Rogala, A., Pilarczyk, B. 2020, Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym: implikacje teoretyczne i wyzwania dla praktyki, CeDeWu.

· Rogala, A., Białowąs, S., 2016, Communication in organizational environments: functions, determinants and areas of influence, Palgrave Macmillan.

Członkini EMAC (European Marketing Academy) oraz EBES (Eurasia Business and Economics Society).

Działalność doradcza dla biznesu koncentruje się na kwestiach związanych ze strategiami marketingowymi (w szczególności strategią promocji) oraz kształtowaniem relacji wewnętrznych, w tym komunikacją wewnętrzną.

Prywatnie miłośniczka wszystkiego co dobre – kina (kryminały, political fiction, filmy szpiegowskie), kuchni śródziemnomorskiej oraz nadmorskich klimatów

mgr Doris Antczak, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

mgr Doris Antczak, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Sekretarz

Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, w Instytucie Marketingu, w Katedrze Strategii Marketingowych.

Specjalizuje się w marketingu zachowań konsumenckich, ze szczególnym uwzględnieniem psychologicznych uwarunkowań decyzji zakupowych oraz postaw prośrodowiskowych. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się głównie na rynku lotniczym i transformacjach zachodzących w transporcie pasażerskim.

Doświadczenie dydaktyczne łączy z aktywnością organizacyjną. Aktywnie działa na rzecz środowiska akademickiego i społecznego. Współorganizuje konferencje naukowe, warsztaty edukacyjne i wydarzenia popularyzujące naukę. Angażuje się w projekty z pogranicza marketingu, edukacji i empatii społecznej. Odbyła zagraniczny staż naukowy na Università degli Studi di Bergamo, gdzie rozwijała kompetencje w zakresie analiz środowiskowych, metod ilościowych i badań nad mobilnością.

Aktywnie występuje na konferencjach krajowych i zagranicznych (m.in. SoAR Symposium, European Aviation Conference, ITEMA, ECONFTOUR).

Prywatnie pasjonatka rynku lotniczego, fotografii, psychologii społecznej, polityki międzynarodowej i sztuk scenicznych.

dr Mariusz Woźniakowski, Uniwersytet Łodzki

dr Mariusz Woźniakowski, Uniwersytet Łodzki

Skarbnik

Pracuje w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego od 2009 roku. W 2014 obronił rozprawę doktorską pt. “Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw” (promotor: dr hab. Jarosław Sosnowski, prof. UŁ). Od 2012 współpracuje z Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w charakterze wykładowcy.

Funkcje pełnione na uczelni oarz działania na rzecz uczelni:

· kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie Procesami Logistycznymi

· kierownik Centrum Badań i Analiz Handlu „Phygital Commerce”

· kierunkowy koordynator programu ERASMUS+

· sekretarz Wydziałowej Podkomisji Rekrutacyjnej WZ UŁ

· członek Zespołu Ekspertów Wydziału Zarządzania

W prowadzonych badaniach skupia się na dwóch obszarach. Pierwszy dotyczy szeroko rozumianej komunikacji marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem internetowego public relations, marketingu społecznościowego, grywalizacji. W drugim koncentruje się na związkach marketingu i logistyki, wyrażanych w takich zagadnieniach jak: omnichannel, phygital commerce, e-commerce, merchandising, zarządzanie marketingowo-logistyczne. Jest autorem lub współautorem ponad 70 publikacji naukowych.

Prywatnie fan motoryzacji i kolekcjoner modeli samochodów

dr hab. Edyta Gołąb-Andrzejak, prof. Politechniki Gdańskiej

dr hab. Edyta Gołąb-Andrzejak, prof. Politechniki Gdańskiej

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej

Jest autorką ponad 50 publikacji naukowych w obszarach związanych z marketingiem relacji, jakością usług hotelarskich i efektów relacyjnych, zaangażowaniem klienta, logiką dominacji usługowej oraz zintegrowanymi koncepcjami CE i SD- logic, którym poświęciła swoje dzieło wydane jako monografia habilitacyjna pt. Zaangażowanie konsumenta w ujęciu logiki dominacji usługowej. Była redaktorem gościnnym trzech wydań specjalnych renomowanych czasopism indeksowanych w bazach Scopus i WoS. Pełni funkcję recenzenta w prestiżowym czasopiśmie Tourism Management (Wyd. Elsevier, IF 12,879) oraz innych renomowanych czasopismach m.in. Journal of Creating Value (Wyd. Sage) oraz Procedia Computer Science (Wyd. Elsevier). Została wyróżniona certyfikatem: Elsevier Recognized reviewer status Tourism Management Certificate of Reviewing. Prowadzi współpracę zagraniczną z naukowcami z następujących ośrodków, m.in. University of Castilla-La Mancha oraz University of Murcia z Hiszpanii.
 
Jej zainteresowania badawcze to: marketing relacji, zaangażowanie konsumenta, logika dominacji usługowej oraz usługi, a w ostatnim czasie, zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu.
dr hab. Paweł Chlipała, prof. UEK – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

dr hab. Paweł Chlipała, prof. UEK – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Członek Komisji Rewizyjnej

Posiada doświadczenie w pracy biznesowej i badawczej. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych. Interesuje się marketingiem jako sferą poznania naukowego: metodologią badań marketingowych, integracją ścieżek metodologicznych oraz podejściem interpretacyjnym w badaniach. Interesuje się współczesnymi koncepcjami marketingowymi – sposobem ich wyróżniania, analizy i oceny. Naukowo i dydaktycznie zajmuje się zachowaniami konsumenckimi, w szczególności ewolucją zachowań i determinantami ich kształtowania.
Jest biernym i czynnym pasjonatem tenisa ziemnego, ogrodu, a także różnego rodzaju aktywności typu DIY: majsterkowania, przetworów owocowych i warzywnych (stałych i płynnych).
dr hab. Grzegorz Maciejewski, prof. UEK – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

dr hab. Grzegorz Maciejewski, prof. UEK – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Członek Komisji Rewizyjnej

Grzegorz Maciejewski jest doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych, profesorem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie od 2013 roku pełni funkcję kierownika Katedry Rynku i Konsumpcji. Jest również kierownikiem projektów badawczych w Centrum Badań i Rozwoju UE w Katowicach. Kierował lub był wykonawcą siedmiu projektów grantowych finansowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz jednego finansowanego przez Fundusz Wyszehradzki. Ponadto pełni funkcję tutora akademickiego. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się przede wszystkim na ekonomii behawioralnej, zachowaniach konsumentów, strategiach marketingowych przedsiębiorstw oraz metodologii badań rynkowych i marketingowych. Jest autorem lub współautorem ponad 180 publikacji w tych obszarach. Członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz Międzynarodowej Sieci Badawczej ERECO-PGV. Jest wiceprezesem i dyrektorem ds. badań i rozwoju w Coffee and Tea Market Research Institute oraz redaktorem naczelnym czasopisma Coffee and Tea Marketing Journal, wydawanego w Londynie (p-ISSN 3071-7167, e-ISSN 3071-6691).

Zainteresowania pozanaukowe: sport, podróże, historia, genealogia.

ORCID 0000-0002-1318-0747